Printer-friendly copy Email this topic to a friend
Lobby General Discussion topic #13466981

Subject: "R&B Music is dead: from me to Diddy to MJB to whatever else" Previous topic | Next topic
c71
Member since Jan 15th 2008
14085 posts
Tue Aug-23-22 10:31 AM

Click to send private message to this authorClick to view this author's profileClick to add this author to your buddy list
"R&B Music is dead: from me to Diddy to MJB to whatever else"
Tue Aug-23-22 10:36 AM by c71

  

          

I famously asserted the only reason people claim "Break my soul" is just a great hit ("Song of the summer" over "about damn time"?) is because folks are just tired of R&B being dead (the post I made that claim was deleted)

People are so tired of R&B radio playing trap-like sounds people happy for something not dead like trap-r&b, trap hip-hop.

Folks just ain't getting no life anymore from trap-R&B, trap hip-hop.

And...it seems that the Black community has no center so we can't tell what the people really like other than trap R&B or trap hip-hop.

It seems radio (like Mary J Blige said) has died so...the Black community has no "center" (Radio was "galvanizing" to the Black Community for as long as I was alive) to say what we really like...except the fumes of trap R&B and trap hip-hop.

https://www.okayplayer.com/music/diddy-responds-to-backlash-on-his-rb-is-dead-comments.html

Diddy Responds To Backlash On His “R&B Is Dead” Comments
MUSIC

JAELANI TURNER-WILLIAMS

Jaelani Turner-Williams is a contributing news writer for Okayplayer
with bylines at Billboard, MTV News, NYLON, Recording Academy and more. Read her mind on Twitter at @hernameisjae.

After proclaiming that ‘R&B is dead’, Diddy responded to backlash of his statement, saying that he wanted to “bring attention” to the genre.

Diddy is facing the music after claiming that “R&B is dead.” During an Instagram Live session with Timbaland last week, the Bad Boy Records and Love Records founder claimed that the genre was becoming endangered.

“The R&B I made my babies to? R&B gotta be judged to a certain thing — it’s the feeling though, doggy. No, no, no. It’s a feeling,” Diddy said during the livestream. “You gotta be able to sing for R&B and then you gotta tell the truth. R&B is not a hustle. This shit is about feeling your vulnerability.”

Diddy continued, “You gotta muthafuckas make a nigga dick hard or a woman’s vagina wet. You gotta cry. You gotta be able to get your girl back. I don’t wanna hear all this bitchass It’s our fault for accepting anything less for anybody getting on a mic. I feel like there was a death of R&B singing, and I’m a part of bringing that shit back! I ain’t feelin’ no emotions.”


On Saturday (August 20), he went to Twitter to clarify his statements.

This conversation was out of love and me purposely wanting to bring attention to R&B! It was something that I saw the effect of the Hip hop and R&B balance. That balance is honesty and realness when it comes together, melodies, vulnerability and most importantly LOVE!!!
1:04 PM · Aug 20, 2022·Twitter for iPhone

This message is that R&B game needs more love, vulnerability, support!!

Also joining an Instagram Live session with the Bad Boy Records founder was Mary J. Blige who shared that R&B gets dubbed as “popular music” when white vocalists like Adele and Justin Bieber “get a hold of it.”


Contemporary R&B singers like Arin Ray and Brent Faiyaz jumped into the ‘R&B’ is dead conversation on Twitter with their own takes.

Arin Ray

these old heads need to stop and just admit that THEY ain’t got it no more.

you’re washed. not r&b.
@Diddy


Diddy’s clarification comes days after announcing that he’d be joining Jermaine Dupri for a hit-for-hit music battle in Atlanta. In the style of Verzuz, the battle will not be a Verzuz exclusive amid Swizz Beatz’s and Timbaland’s $28 million lawsuit against Triller.


https://www.bet.com/article/jc3l5k/mary-j-blige-r-n-b-diddy-instagram-live-justin-timberlake-adele

MUSIC

Mary J. Blige On R&B Becoming "Popular" When Adele Puts Out A Song From The Genre

The R&B icon responded to the “Who killed R&B?” question that Diddy posed on social media.

By Alexis Reese


August 18, 2022/12:11 PM


Mary J. Blige let her opinion known about the state of R&B after sitting down with DIddy in a candid conversation on the history behind the genre and how when new tracks are released, it is labeled as "popular."

"Who killed R&B?" Diddy posted on his social media accounts before heading to his Instagram Live with Mary J. to have a chat.

“You can't kill something that's in our DNA,” said Blige. “It's gonna keep transitioning from generation to generation to generation to generation. They was trying to kill it.”

She continued, “Before I say what I'm gonna say, let me just say this: I wanna thank all the radio stations around the country that are playing R&B music and sincerely support it.”


"But, you know, a lot of the radio stations killed it for the same thing that Tank was saying. They ain't gon' jump on the bandwagon of whatever the hottest things is—but, let me just say this. We have to keep ourselves alive as R&B singers," she added, referring to words expressed by Tank when he appeared on the Drink Champs podcast.

Blige then gave out virtual flowers to some of the greats in the R&B genre Chaka Khan, Etta James, Sam Cooke, Aretha Franklin, Jazmine Sullivan, and SWV, before reiterating that these artists and their contributions to R&B can't be "killed."

"They wanna call it 'Popular Music' with Adele and Justin Timberlake get ahold to it, so now it's 'Popular Music.' But it's been popular music! We've been had it!"

-------------=

So....

Are those of us in the Diddy, MJB generation we just can't see that even though it seems that the Black community group/collective/"thrust" "faded" when radio just ran trap R&B/trap hip-hop INTO THE GROUND....the Black community DID SOMEHOW re-emerge (through Tik-tok, IG, Twitter, etc.) into something else Diddy, MJB and the rest of us Gen-X people JUST CAN'T SEE?

Discuss

  

Printer-friendly copy | Reply | Reply with quote


R&B Music is dead: from me to Diddy to MJB to whatever else [View all] , c71, Tue Aug-23-22 10:31 AM
 
Subject Author Message Date ID
Sound old AF talking about radio
Aug 23rd 2022
1
You stepped into my OBVIOUS trap *sinister laugh*
Aug 23rd 2022
2
      It's a feeling (c) Diddy
Aug 23rd 2022
7
           There's way more than a handful of pop artists getting ATTENTION
Aug 23rd 2022
8
                Now you're just being ignorant
Aug 23rd 2022
9
                     Pop isn't dead
Aug 23rd 2022
10
                          How much less attention are they getting than pop acts in the past?
Aug 23rd 2022
11
RE: R&B Music is dead: from me to Diddy to MJB to whatever else
Aug 23rd 2022
3
i mean, LOVE and POSITIVITY in R&B is dead.
Aug 23rd 2022
4
RE: i mean, LOVE and POSITIVITY in R&B is dead.
Aug 23rd 2022
5
      Again, obvious trap - *AHEM*
Aug 23rd 2022
6
           RE: Again, obvious trap - *AHEM*
Aug 24th 2022
18
The melding of Hip-Hop and R&B killed both.
Aug 24th 2022
12
I think the big difference between Hip-Hop and R&B is that R&B audiences
Aug 24th 2022
13
RE: I think the big difference between Hip-Hop and R&B is that R&B audie...
Aug 24th 2022
21
      You right
Aug 25th 2022
29
Usher going at us Gen-X-tied-to-the-radio people - vibe
Aug 24th 2022
14
Usher is an F'ing National Treasure.
Aug 24th 2022
22
'r&b aint dead. yall niggas just ugly' (c)
Aug 24th 2022
15
RE: R&B Music is dead: from me to Diddy to MJB to whatever else
Aug 24th 2022
16
that PJ Morton though
Aug 24th 2022
17
absurd. i could list 20 artists that have released albums
Aug 24th 2022
19
I gotta confess...I don't quite understand what Puff is trying to say
Aug 24th 2022
20
Puff and Tank and MJB are saying there seems to be no...
Aug 24th 2022
23
RE: Puff and Tank and MJB are saying there seems to be no...
Aug 24th 2022
26
We sort of did do it to us because radio got arrogant and didn't...
Aug 24th 2022
27
      They STAYED arrogant
Aug 24th 2022
28
      The trap shit dominates because it's cheaper and easier
Aug 25th 2022
31
RE: Puff and Tank and MJB are saying there seems to be no...
Aug 25th 2022
39
RE: I gotta confess...I don't quite understand what Puff is trying to sa...
Aug 24th 2022
24
      If we're used to radio setting the mark - IG and streaming "surrounds"?
Aug 24th 2022
25
Man I was super-excited when I first heard an all hip-hop radio station
Aug 25th 2022
30
What's maddening about NYC is there's only one station
Aug 25th 2022
32
      part of it is lot of people don't listen to radio anymore more everyone....
Aug 25th 2022
34
           Yeah but look who does still listen to radio?
Aug 25th 2022
35
                true...I think its a conflict of interests because the marketing and...
Aug 25th 2022
36
Not dead, just different, and needs to step away from Hip-hop
Aug 25th 2022
33
RE: Not dead, just different, and needs to step away from Hip-hop
Aug 25th 2022
41
It's amusing to watch kids get in their feels when the elders critique.....
Aug 25th 2022
37
More amusing: watching the same kids turn 35-40
Aug 25th 2022
38
Don't this nigga own a TV network?
Aug 25th 2022
40
if R&B is dead, Diddy was the architect
Sep 09th 2022
42
Mainstream people have no loyalty. They'll change-up what they "love" .....
Sep 09th 2022
43
RE: Mainstream people have no loyalty. They'll change-up what they "love...
Sep 09th 2022
44
      Crumb
Sep 09th 2022
45
      Crumb is really dope
Sep 14th 2022
51
That’s because today’s artist can’t SANG.
Sep 10th 2022
46
talent has little to do with this.
Sep 10th 2022
47
how do you feel about the Silk Sonic album?
Sep 10th 2022
48
damn, I was almost with you until you said Frank Ocean
Sep 10th 2022
49
      Right? Lol
Sep 12th 2022
50

Lobby General Discussion topic #13466981 Previous topic | Next topic
Powered by DCForum+ Version 1.25
Copyright © DCScripts.com