Printer-friendly copy Email this topic to a friend
Lobby High-Tech topic #305679

Subject: "hell yeah" Previous topic | Next topic
Options
Member since Nov 19th 2009
1001 posts
Thu Jul-22-21 08:24 AM

Click to send email to this author Click to send private message to this authorClick to view this author's profileClick to add this author to your buddy list
25. "hell yeah"
In response to In response to 24


          

>there's something about SFII in arcades that could never be
>replicated. people who were even semi-good at it were local
>legends, and putting those quarters down to be next in line
>was like entering the Octagon for an adolescent.

well said. actually rubbing shoulders with complete strangers as you prepared to battle it out in some smokey, potentially sketchy arcade is some real character-building stuff, haha.

>loved this game; Saturn conversion was fun and VOOT made me
>buy a Dreamcast. it really only works in the arcade though,
>especially with the versus cabinets facing each other.

I remember a buddy describing the original game before I played it and me struggling to imagine it in action. VOOT was one of the few games I had in my Dreamcast library, and while it was still great, it's definitely one of those games/series that needs to be played in its natural habitat for the true experience.


>ESP Ra.De for me (also a Cave title though). never loved the
>memorization pattern shooters but the bullet hell shoot-em-up
>hit the spot. there is nothing in gaming like navigating an
>impossible section of a Cave bullet hell shooter.

MAN! I went back and forth on Guwange or ESP Ra.De. for my list. ESP was the one that lured me into the genre seriously, and Guwange sealed the deal. I really hope it gets re-released on modern consoles like the other Cave titles.


>so much Tetris. my Dad loved it, so it was sort of the one
>game we could share common ground on (he didn't mess with
>videogames after that until years later, when he got addicted
>to Gran Turismo)

I'm always a bit jealous when I hear about people playing games with their parents. my folks humored me on a few occasions, but they were never *into* it. must be so dope to experience a game with a parent who's just as excited as you are.

  

Printer-friendly copy | Reply | Reply with quote


10 Videogames That Changed Your Life [View all] , LeroyBumpkin, Wed Jun-30-21 12:15 PM
 
Subject Author Message Date ID
RE: 10 Videogames That Changed Your Life
Jun 30th 2021
1
lol
Jul 01st 2021
4
      Autocorrect is a ratfink.
Jul 01st 2021
6
I'll try to go chronologically
Jun 30th 2021
2
The Last of Us 2 fucked me up
Jul 06th 2021
9
      Playing Last of Us 2 right now
Aug 24th 2021
28
COD 4 Modern Warfare, Halo Combat Evolved, Tekken 3
Jun 30th 2021
3
10. Perfect Cell (iOS)
Jul 01st 2021
5
RE: 10 Videogames That Changed Your Life
Jul 01st 2021
7
RE: 10 Videogames That Changed Your Life
Jul 11th 2021
14
Yeah, the game takes a turn about halfway through
Jul 12th 2021
15
      Crimson heads don't sound fun lol
Jul 13th 2021
16
Eternal Darkness!!!!!
Jul 16th 2021
18
      FAM! The first time I walked into a room and my head exploded...
Jul 18th 2021
22
RE: 10 Videogames That Changed Your Life
Jul 05th 2021
8
RE: 10 Videogames That Changed Your Life
Jul 06th 2021
10
this is a really good question.
Jul 09th 2021
11
GAMEDAY 98
Jul 10th 2021
13
RE: 10 Videogames That Changed Your Life
Jul 10th 2021
12
Holy shit! How did I forget Metroid?
Jul 16th 2021
19
      theres a new side scrolling Metroid drooping soon...
Aug 23rd 2021
26
I might not have 10, but I'ma try
Jul 16th 2021
17
RE: 10 Videogames That Changed Your Life
Jul 16th 2021
20
NHL Hitz 2002 might be my favorite sports game of all time
Jul 17th 2021
21
RE: 10 Videogames That Changed Your Life
Jul 19th 2021
23
damn good list
Jul 21st 2021
24
     
RE: 10 Videogames That Changed Your Life
Aug 24th 2021
27
RE: 10 Videogames That Changed Your Life
Aug 24th 2021
30
Hmmm this is harder the more I think about it
Aug 24th 2021
29
RE: Hmmm this is harder the more I think about it
Aug 24th 2021
31
      Yeah I used to play the multiplayer religiously
Aug 25th 2021
32
RE: 10 Videogames That Changed Your Life
Apr 19th 2022
33
RE: 10 Videogames That Changed Your Life
Apr 21st 2022
34
Fallout 1, 2 and 3.
May 04th 2022
35
DOOM (OG on the PC - Shareware first episode)
May 04th 2022
36

Lobby High-Tech topic #305679 Previous topic | Next topic
Powered by DCForum+ Version 1.25
Copyright © DCScripts.com