Go back to previous topic
Forum nameGeneral Discussion
Topic subjectStation Eleven
Topic URLhttp://board.okayplayer.com/okp.php?az=show_topic&forum=4&topic_id=13450711
13450711, Station Eleven
Posted by legsdiamond, Tue Dec-28-21 12:01 PM
https://youtu.be/0h-7BMDSc6U

This shit is disturbing af.

Not much of a fan of these covid type dystopian movies but this one is done well and makes me wonder how it will all end for us.

13450909, crazy thing is they filmed the first 3 ep before covid hit....
Posted by KnowOne, Fri Dec-31-21 02:00 PM
Love the show so far. Superb acting and story telling
13450918, now that is scary crazy
Posted by legsdiamond, Fri Dec-31-21 03:02 PM
13450922, very interesting show. idk if i like it outright
Posted by BrooklynWHAT, Fri Dec-31-21 03:42 PM
but its the kind of show i throw on when im in the mood to give 100% attention to something. Devs was a similar show for me.
13451081, Devs is a great comparison
Posted by legsdiamond, Tue Jan-04-22 02:53 PM
its def is a slow burn at times but always pulls me
back in with an “ooohhh shit” moment
13451073, Brilliant.
Posted by CyrenYoung, Tue Jan-04-22 01:41 PM

*skatin' the rings of saturn*


..and miles to go before i sleep...
13451294, such a great imaginative show
Posted by eclipsedInI, Fri Jan-07-22 12:38 PM
13451390, First episode is hard for me because I worked in the arts…
Posted by SuiteLady, Sun Jan-09-22 08:06 PM
… there is always a doctor in the audience, we actually give a free subscription to a local hospital as part of an agreement that there we always be a doctor “on duty.” And there is a specific staff person with a headset assigned to be near that seat to notify the doctor when assistance is needed. And kids are not left to fend for themselves like that - not here at least, I don’t know how it is in Chicago. Kids in theatre around here are very well cared for by staff and usually at least one parent is always present. And if their characters don’t have to be in the whole play, you see them and their parents leaving at intermission. And that dude would have been picked up and thrown off the stage around here, if he ever even made it on stage, regardless - medical emergency or not.
13451399, Haha, this is like the arty version of military folks complaining..
Posted by Backbone, Mon Jan-10-22 07:43 AM
about the wrong uniforms, insignia, etc. in war movies. I get it though, the first episode is good but does a few things to move the plot along that wouldn't really fly in the real world.

But if you stick with it (2nd episode isn't to everyone's taste either), there's some really great television waiting for you.
13451400, The thing about the kid being left bugged me at first but there is an explanation
Posted by Buddy_Gilapagos, Mon Jan-10-22 08:38 AM
maybe a spoiler *Spoiler*.

I think the idea is that word about the virus was slow leaking to people so people were just breaking out or dying. It was a stick in my craw for the first episode but by Episode 3, it was long forgotten. Stick with it. You won't regret it.


**********
"Everyone has a plan until you punch them in the face. Then they don't have a plan anymore." (c) Mike Tyson

"what's a leader if he isn't reluctant"
13451402, lmao.. yeah, this is weird.. lol
Posted by legsdiamond, Mon Jan-10-22 08:54 AM
The actor died on stage..

all bets are off on how protocol should work when the lead actor dies on stage.

13451481, That HAS happened in real life and trust me, a patron jumping on stage
Posted by SuiteLady, Mon Jan-10-22 08:03 PM
is NOT welcome or appreciated.
13451542, okay.. lol
Posted by legsdiamond, Tue Jan-11-22 02:12 PM
13451415, I had no idea theatres are this prepared
Posted by Amritsar, Mon Jan-10-22 12:22 PM
Feels a little over the top but hey idk much about liability
13451482, Consider the target audience - old folk. Yeah, we have to be prepared.
Posted by SuiteLady, Mon Jan-10-22 08:09 PM
There is a mid-sized theater here in STL that does "The Full Monty" every couple years. They have actual Chip and Dales strippers playing some of the parts... Honey, there are like 3 ambulances just waiting in the parking lot. Those old ladies get IN TO IT! OKAY!?! They be falling out all over the place and throwing wigs/panties on stage. Even something as tame as the Symphony has at least 5 medical emergencies in a season. Of course they have to be prepared.
13451574, LOL sounds like a good time
Posted by Amritsar, Tue Jan-11-22 08:36 PM
13451401, Stick with it, because Danielle Deadwylder in Ep. 3....COT DAMN!!
Posted by Buddy_Gilapagos, Mon Jan-10-22 08:46 AM
Like I said in the PTP post:

Ever watch a performance and be like, "who the heck is that?" and then you go search the internet to learn everything you can about that actor? That's what Danielle Deadwyler did in the episode. She was a force of nature.

Also halfway through I was like, why are these shots so perfect and captures Danielle Deadwyler looking like a beautiful piece of art? Also why does it look so familiar? Internet reveals its familiar because it was directed by Hiro Murai from Atlanta. Crazy a TV director has such a distinctive look and feel.

We watched the first 3 episodes and episode 2 almost lost us and really liked eps 1 and 3 and it turns out those are the two directed by Hiro Murai. Dude is nice.

The show builds tremendously from there. Ep 7 has the best use of a Tribe song I've ever seen on TV.



**********
"Everyone has a plan until you punch them in the face. Then they don't have a plan anymore." (c) Mike Tyson

"what's a leader if he isn't reluctant"
13451408, It's probably too late to edit your post
Posted by Numba_33, Mon Jan-10-22 10:50 AM
but I wish you didn't reveal the tidbit of info for the seventh episode so that the moment will hit folks harder that haven't seen the episode yet.

It coming totally out of left field is part of what made that scene so impactful.
13451409, right.. when that shit hit we were hype af
Posted by legsdiamond, Mon Jan-10-22 11:02 AM
13451413, You are right. It really came out of no where
Posted by Buddy_Gilapagos, Mon Jan-10-22 12:12 PM
and that was part of the impact.


**********
"Everyone has a plan until you punch them in the face. Then they don't have a plan anymore." (c) Mike Tyson

"what's a leader if he isn't reluctant"
13451450, Yeah Ep. 3 was great!
Posted by SuiteLady, Mon Jan-10-22 03:59 PM
13451451, Geez!
Posted by SuiteLady, Mon Jan-10-22 03:59 PM
.
13451452, .
Posted by SuiteLady, Mon Jan-10-22 03:59 PM
.
13451453, .
Posted by SuiteLady, Mon Jan-10-22 03:59 PM
.
13451536, You didn't spoil it for me!
Posted by SuiteLady, Tue Jan-11-22 12:37 PM
that was dope.
13451486, Episode 4: when she said...
Posted by SuiteLady, Mon Jan-10-22 08:20 PM
"You heard me. You organized me."

Reminded me of a Toni Morrison quote from Beloved: “She is a friend of my mind. She gather me, man. The pieces I am, she gather them and give them back to me in all the right order.”

LAWD! I do like this show now!
13451526, RE: Episode 4: when she said...
Posted by Buddy_Gilapagos, Tue Jan-11-22 11:25 AM
Wow that must be purposeful reference yeah?

Reminds me of AZelia Banks when she sang, "I want somebody who can take it apart, Stitch me back together make me into who I wanna be"

Now you made me look up the episode writer. She also wrote the Episode 7 of Lovecraft Country, strong women heroes is her thing.


**********
"Everyone has a plan until you punch them in the face. Then they don't have a plan anymore." (c) Mike Tyson

"what's a leader if he isn't reluctant"